1 week in Ghana alweer voorbij.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van A Werf - WaarBenJij.nu 1 week in Ghana alweer voorbij.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van A Werf - WaarBenJij.nu

1 week in Ghana alweer voorbij..

Blijf op de hoogte en volg A

29 November 2012 | Ghana, Accra

Op het moment dat ik dit schrijf besef ik dat 1 week in Ghana alweer voorbij is; een week van veel mensen weer ontmoeten, terug zien en genieten. Veel mooie resultaten gezien en veel vooruitgang.
Na een goed vlucht en een snelle gang door de douane, werd ik begroet door Edem en al snel waren wij richting guesthouse. Na een korte nacht, vroeg op om van alles en nog wat in Accra te doen, busybusybusy. De papieren voor het visum voor Togo heb ik nu al binnen en ingevuld klaarliggen, het internet op mijn telefoon werkt, geld in the pocket -> op naar Kpando.
Sonjelle en een vriendin hebben we vanuit de mall meegenomen, dus gelijk even bij kunnen kletsen. Rond etenstijd komen wie in Kpando aan en gaan we op naar het nieuwe huis van Jessy :) mijn overnachtingsplaats voor 10 dagen en mooi!!
De afgelopen week heb ik dingen voor Hardthaven (het weeshuis) en UNiTED kunnen doen, Jessy geholpen om op Isabella te passen (erg slim meisje) en aardig wat op pad geweest. Zoals mee naar de outreach woundcare (zulke grote wonden zie je niet in NL, de verbetering zijn echt mooi om te zien), resultaten gezien over het terugbrengen van de kindersterfte vlak na de geboorte in het ziekenhuis (door de CPR-training in maart en toepassing van protocollen), de oefenendagen van de dramaclub over HIV/AIDS voor World Aids Day, 1 December (2 NLse acteurs helpen vrijwillig).

:) een mooie week. Ook erg leuk om Koby al drums te zien spelen ;)

Morgen weer CPR-training bij UNiTED in the office geven, voor de nieuwe medewerkers van maternity en childrens ward, daarna naar Hohoe, en naar marketday in Kpando, ergens tussendoor nog pannenkoeken bakken voor de kids (belofte maakt schuld ;) ).
Zaterdag World Aids Day, een groot voetbaltoernooi wordt georganiseerd door UNiTED, ben benieuwd naar de opkomst en het optreden van de dramaclub (hoe het vandaag eruit zag was echt top).

Zie jullie snel!

• 30 November 2012 - 14:00

Roline:

Klinkt weer fantastisch!!
    Veel plezier bij het pannenkoekenfeest!

• 07 December 2012 - 13:21

Marnix:

klinkt als drukke week. nog veel drukke en gezellig dagen toegewenst